Alla inlägg under februari 2011

Av Micke - 22 februari 2011 18:52

Hockey & Fotbollskväll ikväll...sena kvällar blir det när det både hockey och CL-Fotboll är på schemat.....

Idag har det inte hänt så mycket, kom hem från jobbet efter en seg dag, maskiner som krånglar, då blir det lite att göra när killarna ska repa dom, så halva dagen har man bara dragit benen efter sig i princip...tro det eller ej men jag har skurit mig 2 ggr under dagen, (jobbar inom glasbranchen), småsår men dock sår....händer inte så ofta faktiskt, peppar peppar.....


Å till helgen är det födelsedagsparty, ska bli kul..=)

Även nästa helg är det födelsdagsparty, dubbelt upp t o m, ett tvillingpar som fyller 30 bast......sååå gamla dom börjar bli..muahaha..;)


Nä, nu ska jag dricke en kopp kaffe å se på hockey....hoppas ni får en trevlig kväll...


FORZA LULEÅ...


NOSTALGI....:D



Av Micke - 21 februari 2011 18:06

Då var det dax igen då....totalt  - 0,7...inte så mycket..:(

Har iofs varit lite "lat" denna vecka, har varit så jäkla kallt ute så jag inte velat gå ut, men nu börjar det bli varmare ute så det får bli lite mer motion, det ser jag fram emot, nu är det "bara" mellan 15-20 minusgrader så nu finns det inga ursäkter mer ...så de så....:D


Annars mår jag bra, men längtar så förbaskat till vår & sommar.....till golfsäsongen framförallt....


Fest i helgen, är bjuden på kalas på Lördag(26Feb), ska bli så roligt att få gå ut lite, å träffa lite goa vänner....underbart..=)


Nä, bara att ta tag i motionerandet nu, jag ska klara det.....


Vi ses...kram... / M




Av Micke - 17 februari 2011 19:41

Alltså, veckorna går så förbaskat fort, man hinner ju knappt med sig själv nu för tiden..hehe, nja det var väl att ta i va???

Jaja, som dom visa säger, "Tiden går fort när man har roligt"....har jag så jäkla roligt????? Ja, mina vänner får mig att skratta och det är ju roligt??..eller hur?--..;)



R I P Gary Moore, som gick bort förra veckan...alldeles för tidigt....:/


Sitter och ser på hockey just nu, SSK - Luleå 0-1 efter första perioden..GO LULE GOOO....

I helgen vankas köldgrader å det grövsta, minus 30 ska det tydligen bli på Lördag...huvva....bäst å hålla sig inne tror jag...hehe....


Nä, nu ska jag fortsätta se hockey....ha det gott allihopa som läser detta, inte så många kanske....jaja..Kram på er...=)


/ M


Ps... Å LULEÅ vann med 3-0 över SSK på bortaplan.;))))...så härligt...gonatt på er alla...Kram kram

Av Micke - 15 februari 2011 20:51

Innan jag går in på vikten så vill jag säga att det ha varit en tung vecka med mycket kyla, tror det snittat -20 grader senaste veckan och det ska fortsätta denna vecka åxå, och att det varit sporadiska promenader, korta men intensiva, men dom ger ju inte så mycket, det är kallt att vara ute en längre tid, man fryser om näsan och kinderna och saliven fryser nästan innan den når marken om man spottar..;), närå, bara skojar......  ..... och jag har varit lite småkrasslig dessutom, men det är inget att skylla på egentligen men jag tar det lugnt i denna kyla och ska inte bli för förkyld & krasslig.....


Veckan som gått har jag i möjligaste mån ätit mindre, lite sundare, försöker att INTE äta senare än 1800 men det är svårt ibland, frukt i form av äpplen, bananer,  apelsiner & mycket vatten blir det iallafall, det tror jag håller den värsta förkylningen borta....

Så nu kommer resultatet för första veckan.....*trumvirvel*... - 0,6 kg, inte så illa med tanke på att jag inte kunnat (nåja) motionera utomhus som jag velat pga kylan....men dock en minskning.


Åsså har man blivit bjuden på fest den 26:e Februari samt den 3:e Mars...alkohol är egentligen INTE bra om man ska gå ner i vikt, men får ta det lilla lugna med det, man måste ju kunna få unna sig lite ändå, jaja, jag får ta den smällen då, får bara ta i lite hårdare efter dom helgerna...muahahaha...;)


Nä, nu ska jag ta mig en apelsin till kvällsmål....*slurp*....


Ha det gott mina vänner.....Kram på er....<3


Länkar till mitt favvoband No1...Thin Lizzy


Av Micke - 3 februari 2011 19:39

Nu ska jag testa min disciplin........

Perioden 7:e Februari t o m Långfredagen den 22 April 2011 (V.6-16), ska jag göra ett test, hade tänkt gå ner i vikt minst 10 kg under denna tid, det har hänt en del med min kropp senaste 1½ åren....av vilken anledning kan jag kanske tala om en annan gång....

Äta lite sundare och  mer regelbundet, motionera mera....


Klarar jag det ska jag kanske  belöna mig med en tripp till Asien till vintern 2011/2012, annars så får det väl bli än en gång att tillbringa hela vintern i Sverige, inte att förakta men lite värme mitt i allt skadar ju aldrig....


Jag ska fixa detta .........


Vi börjar här, vikt: +-0 kg alltså ska det stå minst  -10kg när påsken nalkas....


Å en sak till....jag spelar golf åxå, jag lovar att försöka sänka mitt hcp sommaren som kommer.....


Vi får se hur detta ska gå......Lycka till Micke..:P


Kram kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv


Ovido - Quiz & Flashcards